PilatesYogi

Yin Yoga

Soepel op dieper Niveau

Yin yoga ondersteunt het natuurlijke proces van het lichaam in ontspanning. Met Yin Yoga gebruik je niet je lichaam om in de houding te komen, maar wordt de houding gebruikt om meer in je lichaam aanwezig te zijn. Hier ligt de nadruk op het ontspannen van de spieren waardoor andere elementen van het lichaam, zoals bindweefsel, banden en pezen, de ruimte krijgen. Om de spieren de tijd te geven om te ontspannen blijven we langer in de houdingen rond de 3 tot 10 minuten. Zo maak je jezelf soepel op een dieper niveau. Daarnaast biedt Yin Yoga een effectieve stimulatie voor organen en energiebanen (meridianen) in het lichaam.

Yin Yoga is bijzonder geschikt voor mensen die disbalans ervaren, zowel op fysiek, mentaal als emotioneel gebied. Denk hierbij aan het meemaken van ingrijpende gebeurtenissen, herstellen van blessures, leren omgaan met chronische klachten, burn-out, omgaan met een levensbedreigende ziekte of andere stressgerelateerde klachten. Yin Yoga respecteert ieders weg naar heelwording en genezing, ervaar een koesterende omgeving.

Deze rustige/soms intense yogales biedt je:
• Een soepel en ontspannen lichaam.
• Rust in je hoofd door bewust te bewegen.
• Ademhalingstechniek om spanning te laten verdwijnen.
• Bewustwording van lichaam en geest.
• Herkennen van je grenzen en acceptatie.
• Dieper je lichaam ingaan.
• Stimulatie meridianen (energiebanen).
• Stimulatie van en aandacht voor de Chakra’s.

“Don't cry because it's over, smile because it happened.”
Dr. Seuss